Laatste dagje Oamaru

1 augustus 2017 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

na uiteraard wederom een gebroken nacht (ach ja.. dat is uiteindelijk ook een ritme) werden we om half tien wakker..

Jade lekker relax met het poppenhuis spelen en ik aan de koffie... dát ritme zat er al in :)

De dochter van  Veronica en Kelvin was vannacht ook ergens aan komen vliegen... Dus later in de ochtend hebben we ook kennis gemaakt met Kimberley. Jade was gelijk 'in love'..... Kimberley dit, Kimberley dat..... Nee, laat Kimberley maar, Kimberley heeft een katertje..hahahaaa..

Kimberley woont in Christchurch.... we treffen elkaar daar nog wel. So, Jade en ik gingen aan de wandel....ook wel; Downtown, yeah baby.

IMG_5192IMG_5194IMG_5195IMG_5199maakt niet uit waar je gaat...overal Mount Cook ❤️

IMG_5202op naar de Zee.... maar niet zomaar de Zee, nee, de Pacific Ocean

IMG_5213 tijdens een bezoekje aan een oud speelgoedwinkeltje, kwam ik in gesprek met een dame en ze herkende onze taal.... ze attendeerde ons op een winkeltje verderop: een bakkery van een 'dutchman' ... met speculaas, gevulde koek en drop ijs..... ehm.... toen Jade ijs hoorde was ze verkocht.... Maar als je in New Zealand bent dan wil je absoluut met vier graden een drop ijsje....

IMG_5216IMG_5225IMG_5228

Verder wandelend in dit bijzondere gebied...een soort haven, maar dan een combinatie van Victoriaans, speeltuinen en oud roestige dingen... zeer bijzondere combinatie.IMG_5299IMG_5296IMG_5288IMG_5308IMG_5341IMG_5335IMG_5356 Very arti IMG_5290IMG_5267

IMG_5256 Even dansen in de pinguïn clubIMG_5272IMG_5275

En er wasooknog een time machine.... Jade vond het iets te spannend maar wel mooi IMG_5309IMG_5319IMG_5314IMG_5322

Weer de stad in, het leek wel een spookstad.... niemand die er liep... Spooky...

even wat drinken in een tent dat wel open was... schijnt het de tent te zijn waar Veronica en Kelvin elkaar voor het eerst ontmoet hebben ....ahhhhhh

Ze haalde ons op vooor serieus Pinguïn spottenIMG_5381.... al lieten ze zich niet zien... zo zie je maar, je kan geen afspraken maken met de natuur... de zonsondergang maakte  wel een hoop goed IMG_5389IMG_5387IMG_5386 zoals ik al zei... geen pinguïn die onze kant op kwam... gelukkig wist Kelvin nog ergens een kansje op levendepinguin te zien ...en Ja ja ja... daar ergens tussen de rotsen zaten ze... wat cool en wat lief!!! Jade was ook erg onder de indruk ... echte levende pinguïns IMG_5401IMG_5399 na al die bezienswaardigheden hadden we Honger gekregen... dus Jade en ik namen Veronica en Kelvin mee naar een restaurant, die mij zeer trok door haar naam: Fat Sally... leuke tent, great food ik had een beetje pinguïn verwacht maar  ik heb het maar gehouden bij surf and turf IMG_5405