CHC 1 van 4

11 augustus 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lekker met m'n meisje wakker aan het worden, op z'n 'thuis'... het maakt niet uit waar je ons zet, opstaan en wakker worden doen we overal op onze eigen manier. Na anderhalf uur toch maar eens op pad gegaan... Nul plannen... alles vandaag op de bonnefooi... Net als thuis Hahaa

Ik had iets gelezen over een tram tour, een grote openbare speeltuin, een kathedraal en veel wederopbouwingen.

Dus op pad... eerst maar eens kijken hoe en wat het hier werkt met het Ov

Ja! Ik zie een bus, gelijk vragen. Hij gaat naar het centrum. Prima, wij willen graag mee IMG_6277

Uitgestapt bij de CHC Botanic Gardens.... volgens mij was ik hier 34 jaar geleden ook! Wauw!!!

Wat een mooi park-bos! IMG_6287IMG_6278IMG_6282IMG_6286IMG_6295 IMG_6292IMG_6294IMG_6298

WoW zo mooi...die bomen zijn echt mega groot

IMG_6301

Heel erg indrukwekkend... zo een groot park middenin een zeer grote en drukke stad. Na het park gingen we beetje het centrum in....verder lopend kwamen we nog wat bijzondere gebouwen tegen. Hetgeen gelijk opviel was dat oud, zeer nieuw en nog in-de-maak hand in hand gingen. De naweeën van de aardbeving voelde je hier heel erg. IMG_6303IMG_6311IMG_6314IMG_6306IMG_6305IMG_6307 over oud en nieuw samen gesproken ... munt telefoon en Whatsapp bellen via de WiFi.

Uiteraard eerst naar de Kathedraal ... Welke serieuze beschadiging had opgelopen IMG_6317IMG_6318IMG_6319Mensen plaatsen stenen in dit monument... Heel veel 'I love you, CHC... ' INDRUKWEKKEND. IMG_6320IMG_6321IMG_6323

Op aanraden van Yolanda hebben we dé tram gepakt... die was best grappig.. zo een oudetramdoorde stad... lekker toeristisch. En Willem en Max hadden deze tram ook genomen ergens jaren geleden...

IMG_6361IMG_6362 voelt dan toch een beetje als familie Hahaha IMG_6352 er reden drie soorten trams. Uiteraard in alle drie gezeten IMG_6337IMG_6334

Verder nog op een groot open speelveld geweest... hebben jullie heel mooi gedaan, Kiwi's! Jade is er erg blij mee IMG_6378IMG_6381IMG_6379IMG_6377IMG_6375IMG_6380en mama ook

Wat ik vooral zo facinerend vind is de combi van oud en  nieuw... overal om ons heen wordt gebouwd... 24 uur per dag. Het voelt een beetje als het sfeertje in Berlijn... 'we gaan gewoon door, er was een ramp, maar we gaan door!'

Ik heb wat foto's gemaakt en probeer jullie wat sfeer te laten proeven.  Let's watch them in silence (Yolanda ❤️)IMG_6355IMG_6343IMG_6344IMG_6340IMG_6353IMG_6354IMG_6358IMG_6359IMG_6360IMG_6371IMG_6372 Het maakte behoorlijk wat indruk op me. Ook Jade zag al die gekke oude gebouwen... ik moest wel tien keer uitleggen wat renoveren en wederopbouwen betekende... alleen maar goed.

IMG_6383 terug lopend naar de bus (Purpel line) kwamen we nog even een toetje tegen ... hhmmm... wat kunnen gebouwen (vooral de combinatie van hun) toch mooi zijn.

Thank you, CHC, Trusten and good night

1. Jenny:
    11 augustus 2017
    Wat een mooie fotos en wat ziet het er gezellig uit. Genieten
  2. Emmie campfens:
    11 augustus 2017
    indrukwekkend. Overal nieuw ertussen. Vrouwe Justitia bestaat niet meer? Die speeltuin! Moeten ze hier ook doen , een grote plek midden in de stad. Het park herkende ik ook aan de fontein. En pokemon....
  3. Margo en Jade:
    11 augustus 2017
    Wij hebben toch ook een foto van de fontein gemaakt toen,mama? Ergens merkte ik dat ik het park herkende
  4. Humphrey:
    11 augustus 2017
    Wat een reis tot nu toe!!!
    Ga zo door!!
    T gevoel alsof ik achterop zit
    Echt leuk buuff
  5. Yolanda Storm:
    11 augustus 2017
    glad you enjoyed the tram. and i had forgotten about the Margaret Mahy playground, such an amazing playground. and you even found a pokemon, lol
  6. Margo en Jade:
    11 augustus 2017
    Hum en Yolanda ... Thnxxx, love for you!
  7. Hens:
    11 augustus 2017
    wat een prachtige foto's maak jij Margo. Ga een fotoboek uitgeven als je thuis bent!
    Geniet nog maar verder samen met die schattige Jade
  8. Gerda:
    11 augustus 2017
    Zo leuk om een beetje met je mee te reizen.
    Prachtige foto's
  9. Karin groot:
    11 augustus 2017
    Wat een reis Margo en Jade !! Dikke Knuff.